2013. április 2., kedd

A legfinomabb csokitorta

Valóban ez volt a legfinomabb csokitorta amit eddig ettem. A krémje nagyon lágy és puha. Amikor Nagymamánál megkóstoltam ezt a tortát rögtön elkértem a receptjét, és ahogy hazajöttem megsütöttem itthon is. Nem tudom miért, de a torta egy kicsit laposabb, de könnyebb lett, ám ez határozottan jót tett neki. Mindenkinek ajánlom, hogy kóstolja meg.





Hozzávalók

- 5 ek. rétesliszt
- 3 ek. kristálycukor
- 1 púpos ek. kakaó
- 1/2 csomag sütőpor
- 6 tojás
A krémhez
- 1,5 dl híg feketekávé

- 4 ek. vaníliás cukor

- 20 dkg margarin

- 15- 18 dkg kristálycukor


Elkészítés

  1. A tojássárgákat habosra keverjük 2 ek. cukorral, a fehérjéket pedig fényes habbá verjük a maradék cukorral. A lisztbe keverjük a sütőport és a kakaót, majd az egészet a tojássárgás részhez keverjük.
  2. A tojásfehérjét óvatosan belekeverjük az eddigi masszába, és az egészet kivajazott, kilisztezett tortaformába öntjük.
  3. 180°-on 25-30 percet sütjük.
  4. A híg feketekávét (fontos, hogy tényleg híg legyen, különben intenzíven kávés lesz.) feltesszük főni 2 ek. vaníliás cukorral és a kristálycukorral. Amikor besűrűsödött (kb. 10 perc főzés után) hideg helyre tesszük hűlni pár percre. Meg fog szilárdulni egy kicsit és égett fekete színe lesz, de ez normális. Még langyosan belekeverjük a maradék vaníliás cukorral kikevert margarint, majd megint hűlni hagyjuk.
  5. A tortát amikor kihűlt ketté vágjuk.
  6. A kihűlt krémet kézi robotgéppel átkeverjük. Ekkor fog kivilágosodni a színe és lággyá válni az állaga.
  7. A tortát megtöltjük a krémmel, a tetejét ízlés szerint díszítjük. (Én hullámokat húztam bele, és reszelt fehér csokival szórtam meg.)
  8. Hideg helyen tartjuk tálalásig. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése