2014. július 5., szombat

Meggyes mákos rétes a Blogkóstolóra

A mostani Blogkóstolón Ági Éva takarékos konyháját sorsolta nekem. Nehéz volt választani a rengeteg recept közül, de végül Édesapa kedvéért ez a mákos meggyes rétest választottam. A receptben nem sokat változtattam, annyit, hogy a fahéjat elhagytam a töltelékből (annyira nem szeretem a mákkal együtt használni) és egy kis mézzel édesítettem. A tésztától többet vártam, kissé gumis állagú volt, bár lehet, hogy azért, mert nem nyújtottam elég vékonyra, pedig próbálkoztam, higgyék el! Persze nem volt rossz, sőt hamar elfogyott, de jobban szeretem a papírvékony, ropogós rétes tésztákat. Előnye, hogy gyorsan és macera mentesen elkészíthető.




Hozzávalók


A tésztához
- 18 dkg liszt (nálam a fele rétesliszt)

- 1 tojás

- 1 evőkanál olaj

- 1 kiskanál citromlé

- csipet só

- 1/2 dl langyos víz

A töltelékhez
- 10 dkg darált mák

- 2 evőkanál cukor

- 1 dl tej

- 1 evőkanál méz

- 1 kis üveg meggy

- 1 nagy evőkanál tejföl + 2 evőkanál olaj a kenéshez


Elkészítés

  1. A tésztához valókat gyúrjuk össze. Nekem nagyon ragacsos lett. Egy folpackba csomagolva hűtőbe tettem fél órára. 
  2. Ezalatt elkészítettem a tölteléket: a tejet összemelegítettem a cukorral és a mézzel. Nem forraltam, csak forrósítottam. Beleszórtam a mákot, és alaposan elkevertem. Levettem a tűzről és hűlni hagytam.
  3. A tésztát utasítás szerint vékonyra kellett nyújtani. Hát, ez nem volt olyan egyszerű. A tészta nagyon ragacsos, így sok liszt kellett alá. Próbáltam kézzel is minél vékonyabbra húzni, ez egészen jól sikerült, bár pár helyen kiszakadt. Megkentem a tejfölös olajjal, majd a töltelékkel is. Rászórtam a meggyet. A feltekerés szintén nem ment zökkenő, vagyis szakadás mentesen. Legközelebb nyújtás előtt teszek a deszkára sütőpapírt vagy konyharuhát, vagy valamit, amivel a tekerés könnyebben megy.
  4. A tekercset ketté vágtam és sütőlemezre raktam, lekentem olajjal és 180°-os sütőben 35-40 percig sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése