2014. október 21., kedd

Karamellás almatorta

Az almát nem szeretem, csakis akkor, ha ropogós, édes de egy kissé savanykás is. A szottyadt, puha, kásás almáktól legszívesebben kimenekülnék a világból. Egy ilyen süteményeknél azonban ezeket érdemes felhasználni, már csak azért is, mert ezeket már senki sem eszi szívesen. Ebben a süteményben azonban remekül szerepelnek! A recept a Reader's Digest-féle Sütés lépésről lépésre című egyik kedvenc szakácskönyvemből való, ám némileg megváltoztattam, ha nem is szándékosan, mert a recept szerint a karamellizált alma után kellett volna maradjon almás karamell szósz, amivel a tetejét le kell csorgatni, ha kész van, nekem azonban egy csepp karamelles szósz nem maradt az almák alatt, így a végén bolti karamell öntettel és tejszínhabbal koronáztam meg a tortát. Alapjába véve nem szoktam görcsösen ragaszkodni a vajhoz, de itt kifejezetten ajánlom a használatát, legalábbis a karamellizáláshoz mindenképpen, mert margarinnal büdösebb lesz, és kiválik belőle az olaj, ami nem túl gusztusos... Mindent egybevéve remek sütemény ez, főképp azoknak ajánlom akik szeretik a piskótaszerű süteményeket. 







Hozzávalók


- 20 dkg vaj (!)

- 5 dkg kristálycukor

- 15 dkg barna cukor

- 3 tojás

- 15 dkg liszt

- 2 kiskanál szódabikarbóna

- 1 csipet só

- 25 dkg hámozott, darabolt alma (4-5 darab)


Elkészítés


  1. Az almát pucoljuk meg, daraboljuk fel.
  2. A kristálycukrot és 5 dkg vajat olvasszunk össze, majd ha világosbarna, dobjuk hozzá az almát. Hagyjuk párolódni, időnként keverjük át.
  3. A maradék puha vajat, cukrot és a tojásokat keverjük ki alaposan. Szitáljuk hozzá a lisztet, sót, szódabikarbónát.
  4. Egy tortaformába tegyünk sütőpapírt, ebbe halmozzuk bele az almákat, majd öntsük rá a masszát. 170°-on körülbelül fél órát süssük. Tejszínhabbal, esetleg fagyival kínáljuk és karamell öntettel.







1 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a sütemény, biztos vagyok benne, hogy csodás íze is van! :)

    VálaszTörlés