2015. július 12., vasárnap

Karamellás mogyorós bonbon

A bonbon mániám talán akkor kezdődött (nem számítva azt, mikor először kóstoltam igazi belga pralinét) mikor először bonbont gyártottam. Egy blogkóstoló keretében Kisilditől készítettem Sós karamellás bonbont, ami szerelem volt első kóstolásra. Maga a folyamat is nagyon tetszett, bár a bonbonok csúnyácskák lettek, de a készítés közben úgy éreztem: alkotok. Ez a legjobb érzés talán a világon. Elképesztő, mennyire fel tudja izgatni az embert egy egy munkafázis sikeres elvégzése, tényleg olyan hasznosnak érzem ilyenkor magam.
Ez a bonbon nem sós - de karamellás, ezúttal nem sűrített tejből, hanem cukorból, és immár bonbon formában és nem a kényszer szülte madelanie-ben. A bonbonba először egész mogyorószemeket akartam rejteni, de nem találtam itthon, viszont találtam darabos mogyorót, ezzel szórtam meg tehát a karamellréteget. Karakteresebb lett volna egész mogyoróval, dehát késő bánat... Így is fantasztikus lett.














Hozzávalók (kb. 10 bonbonhoz - forma méret függő)


- 10 dkg jó minőségű étcsokoládé
- 5 dkg cukor
- 2,5 dkg vaj
- 2 evőkanál tejszín
- 2 evőkanál víz
- 1 maréknyi darabolt mogyoró


Elkészítés

  1. A cukrot karamellizáljuk. Ha világosbarna, akkor adjuk hozzá a vizet és a tejszínt, és vegyük le a tűzről. Ilyenkor nagyon serceg, vigyázni kell vele. Ha megnyugodott keverjük hozzá a vajat. Tegyük félre.
  2. A csokit apróra vágjuk, a bő felét vízgőz felett felmelegítjük, a maradékot pedig a már olvadt csokiba olvasztjuk. (Ez egyfajta temperálási folyamat.)
  3. A bonbon formát kenjük ki csokival és rakjuk 10 percre hűtőbe. Kivéve, ha látunk benne olyan foltokat, amit nem vont be a csoki kenjük át még egyszer, és ismét hűtsük a hűtőben 10 percig.
  4. A karamellet kiskanállal tegyük a csokiburokba, úgy, hogy körülbelül a forma feléig érjen. Szórjuk meg darabolt mogyoróval, majd ismét hűtsük 10 percig a hűtőben. 
  5. A maradék csokit ismét olvasszuk fel, majd talpaljuk a bonbonokat. (Bekenjük a tetejét csokival, és egy szilikon lappal egyenesre húzzuk.) Hűtsük pár órát a bonbont, mielőtt kifordítjuk.
  6. Gasztroajándéknak, desszertnek nagyon jó.



Bár nem látszik, volt benne mogyoró, csak elbújt a karamell alatt. :)

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése